Κάντε τα απαραίτητα λιπαρά μέρος της υγιεινής καλοκαιρινής σας διατροφής

Οι περισσότεροι καταναλωτές αγνοούν το σημαντικό ρόλο που έχουν τα λιπαρά οξέα στη διατροφή τους, γεγονός που φαίνεται και στα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 16 χώρες, όπου το 59% των καταναλωτών  δήλωσε ότι δεν πιστεύει πως τα λιπαρά είναι μέρος της υγιεινής διατροφής.

Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2020

Ωστόσο, ο ανθρώπινος οργανισμός για να λειτουργήσει σωστά έχει ανάγκη τα λιπαρά για να του δώσουν ενέργεια και για να διευκολύνουν την απορρόφηση και μεταφορά ορισμένων βιταμινών (Α, D και Ε). Σημαντική  επίσης είναι η συμβολή τους στην διατήρηση της καλής υγείας του δέρματος και των μαλλιών.

Εντούτοις, μας λέει το itrofi, δεν έχουν όλα τα λιπαρά τις ίδιες ευεργετικές ιδιότητες αλλά  διαχωρίζονται σε "καλά" και "κακά" λιπαρά.

Τα λιπαρά που πρέπει να αποφεύγονται είναι τα ζωικά που περιέχουν κυρίως κορεσμένα λιπαρά ( πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, (γάλα, γιαούρτι, τυρί), το λίπος του κρέατος, η κρέμα γάλακτος, το βούτυρο,  τα οποία σε αυξημένη κατανάλωση,  σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες δεκαετιών,  θεωρούνται υπεύθυνα για καρδιοαγγειακά νοσήματα και διάφορες μορφές καρκίνου.  Αντιθέτως, τα λιπαρά που αναφέρονται ως "πολυακόρεστα λιπαρά, ω/3 και ω/6" αποτελούν πολύτιμες πηγές της καθημερινής μας διατροφής, εφόσον συντελούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς και του κυκλοφορικού, ελαττώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων, μειώνουν την πιθανότητα απώλειας μνήμης και τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου του Αλτσχάϊμερ, καταπολεμούν το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, προλαμβάνουν το εγκεφαλικό και διευκολύνουν την απώλεια βάρους αφού μειώνουν την όρεξη, ενισχύουν το μεταβολισμό και αυξάνουν την ενεργειακή κατανάλωση.

Οι πιο συνηθισμένες πηγές  των σημαντικών αυτών λιπαρών είναι:

  • Τα λιπαρά ψάρια (τόνος, σολωμός, σρδέλα, σκουμπρί)
  • Ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα)
  • Φυτικά έλαια (ηλιέλαιο, σογιέλαιο, προϊόντα που φτιάχνονται από φυτική μαργαρίνη)
  •  Λιναρόσπορος
  •  Κουνουπίδι
Όροι: 
Κατηγοριες: