Στα ύψη οι τιμές λόγω κακοκαιρίας σε φρούτα και λαχανικά
Ο χιονιάς, το κρύο και οι βροχές που έπληξαν τη χώρα μας τις τελευταίες ημέρες είχε αρνητικά αποτελέσματα και στις... τσέπες των καταναλωτών, αφού τα εποχικά προϊόντα πωλούνται πιο ακριβά στις αγορές.
Κακά μαντάτα έχει φέρει ο χειμώνας για τους καταναλωτές καθώς οι ανατιμήσεις σε φρούτα και λαχανικά έχουν φτάσει να ξεπερνούν το 200% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2016! Σε πολλές περιοχές μάλιστα που έχουν πληγεί από τα πρόσφατα χιόνια, η συγκομιδή των οπωροκηπευτικών του χειμώνα έχει σταματήσει με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί πολύ μεγάλο έλλειμμα στην αγορά.
Όπως εκτιμάται μάλιστα από ανθρώπους της αγοράς, αναμένεται να ενταθεί ακόμα παραπάνω η έλλειψη σε κουνουπίδι, μπρόκολο, μαρούλι και σαλάτες. Αυτή η κατάσταση έχει εκτοξεύσει τις τιμές και είναι χαρακτηριστικό πως με βάση τα στοιχεία του Δελτίου Τιμών Χονδρικής Πώλησης του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, σε ένα σύνολο 33 λαχανικών μόνο η τιμή των ξερών κρεμμυδιών σημειώνει μείωση.
Πιο συγκεκριμένα, η επικρατούσα τιμή στο μαρούλι διαμορφώθηκε σε 0,8 ευρώ την στιγμή που πέρυσι τέτοια εποχή ήταν στο 0,25 ευρώ (αύξηση 220%), το σπανάκι έχει αυξηθεί στο 1,8 ευρώ από 0,55 ευρώ (αύξηση 227%), το κουνουπίδι άνεβηκε στα 1,3 ευρώ από 0,5 ευρώ (αύξηση 160%), το μπρόκολο βρίσκεται στα 2,3 ευρώ από 0,8 ευρώ, οι μελιτζάνες στα 2,2 ευρώ από 0,9 ευρώ ενώ κατά 22% αυξήθηκε η τιμή στις πατάτες σε 0,55 ευρώ, ενώ τα κολοκύθια έφτασαν τα 2 ευρώ από 0,7 ευρώ. Τέλος, τα αντίδια σκαρφάλωσαν στο 1,1 ευρώ από 0,5 ευρώ.
Αναφορικά με τα φρούτα, τα κυδώνια, τα λεμόνια και οι κλημεντίνες έχουν αυξηθεί κατά 0,2 ευρώ ενώ σταθερή εικόνα έχουν τα μανταρίνια, τα ακτινίδια, τα μήλα, οι μπανάνες και τα ρόδια. Πάντως ήδη καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις και ειδικά στο μαρούλι, η τιμή του οποίου φτάνει στα 0,70-0,80 λεπτά το κομμάτι. Στο σπανάκι η τιμή έφτασε τα 2 ευρώ/κιλό.
Όπως είναι φυσικό, η κίνηση στην αγορά είναι εξαιρετικά πεσμένη με τους καταναλωτές να αγοράζουν πολύ συγκεκριμένα πράγματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας και Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) οι πωλήσεις στο μαρούλι έχουν αυξηθεί κατά 13% και κατά 14% στις πατάτες.