Μπορεί ο espresso να αποτρέψει τον καρκίνο του προστάτη;

Προσθέστε μια άλλη τυπική συνήθεια του ιταλικού τρόπου ζωής στον μακρύ κατάλογο των τροφίμων που χαρακτηρίζουν έναν από τους πιο υγιείς πληθυσμούς στον κόσμο. Αυτή τη φορά είναι ο καφές espresso που προετοιμάζεται με τον ιταλικό τρόπο. Μια έρευνα δείχνει ότι τουλάχιστον τρία φλιτζάνια την ημέρα έχουν πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα και μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη.

Τρίτη, 6 Ιουνίου 2017

Ο ρόλος της καφεΐνης στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη υπήρξε ένα αμφιλεγόμενο θέμα μεταξύ των επιστημόνων. Μερικές πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η καφεΐνη μπορεί να έχει προστατευτική επίδραση στον προστάτη ενώ άλλες, δεν επαρκούσαν για την εξαγωγή συμπερασμάτων ή ήταν εντελώς αντιφατικές. Με σκοπό να καθορίσουν περαιτέρω τα προστατευτικά οφέλη του καφέ στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη, Ιταλοί ερευνητές διεξήγαγαν μια επιδημιολογική μελέτη 4,2 ετών σε περίπου 7.000 άνδρες που ζούσαν στην περιοχή Molise της Ιταλίας. Οι συμμετέχοντες που επιλέχθηκαν είχαν ήδη εγγραφεί στο πρόγραμμα Moli-Sani, μια μεγάλη μελέτη που περιελάμβανε περισσότερους από 25.000 ιταλούς άνδρες οι οποίοι θα παρείχαν δεδομένα σχετικά με τους γενετικούς παράγοντες της καρδιαγγειακής νόσου, του καρκίνου και της εκφυλιστικής παθολογίας.

Οι ερευνητές ανέλυσαν την κατανάλωση καφέ των συμμετεχόντων και συνέκριναν τα αποτελέσματα με τον αριθμό των περιπτώσεων καρκίνου του προστάτη στην ομάδα. Είναι ενδιαφέρον ότι διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν καθημερινά περισσότερα από τρία φλιτζάνια καφεϊνούχου espresso, είχαν 53% μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη σε σύγκριση με αυτούς που δεν έπιναν. "Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι η μελέτη διεξάγεται σε έναν πληθυσμό της κεντρικής Ιταλίας. Εκεί, ετοιμάζουν τον καφέ με έναν αυστηρά ιταλικό τρόπο: υψηλή πίεση, πολύ υψηλή θερμοκρασία νερού και χωρίς φίλτρα. Αυτή η μέθοδος, διαφορετική από εκείνη που ακολουθείται σε άλλες περιοχές του κόσμου, θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερη συγκέντρωση βιοδραστικών ουσιών ", δήλωσε η Licia Iacoviello, επικεφαλής του Εργαστηρίου Μοριακής και Διατροφικής Επιδημιολογίας και μια από τους επιστήμονες της συγκεκριμένης μελέτης.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν επιβεβαιωτικό εργαστηριακό έλεγχο σε καρκινικά κύτταρα του προστάτη και διαπίστωσαν ότι μόνο τα εκχυλίσματα καφέ που περιείχαν καφεΐνη ήταν αποτελεσματικά στη μείωση του πολλαπλασιασμού των καρκινικών κυττάρων και στην αναστολή της ικανότητάς τους για μετάσταση. Δεν παρατηρήθηκαν τα ίδια αποτελέσματα με τον καφέ χωρίς καφεΐνη.  "Οι παρατηρήσεις σχετικά με τα καρκινικά κύτταρα μας επιτρέπουν να πούμε ότι η ευεργετική επίδραση που καταγράφηκε  στους επτά χιλιάδες συμμετέχοντες είναι πιθανότατα εξαιτίας της καφεΐνης και όχι των πολλών άλλων ουσιών που περιέχονται στον καφέ", δήλωσαν οι ερευνητές. .