To ένζυμο αυτού του καρπού μάχεται αποτελεσματικά τα καρκινικά κύτταρα!

Ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα στον κόσμο, είναι γνωστό ότι έχει πολλές ευεργετικές και θεραπευτικές ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, μαγγάνιο, ίνες, βιταμίνη Β6, χαλκό Β1 και φυλλικό οξύ, αλλά σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τη βρομελίνη, ένα  ένζυμο που έχει βρεθεί ότι έχει αντικαρκινική δράση ισχυρότερη από ορισμένες χημικές ουσίες ενάντια σε κάποιους τύπους όγκων.

Παρασκευή, 10 Μαΐου 2019

Ο ανανάς είναι η μόνη γνωστή πηγή βρομελίνης στη φύση. Παρόλο που υπάρχει σε όλα τα μέρη του φρέσκου φυτού και των φρούτων του, η βρομελίνη, συγκεντρώνεται σε υψηλότερες ποσότητες στον πυρήνα του ανανά, στο στέλεχός του. Αρκετές μελέτες και επιστημονικές έρευνες έχουν εδώ και καιρό αναγνωρίσει τη βρομελίνη ως συμπλήρωμα που πιστεύεται ότι έχει σημαντικές αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές επιδράσεις. Χρησιμοποιείται επίσης ως ένα συστατικό για να μαλακώνει το κρέας.

Η απόπτωση είναι η διαδικασία προγραμματισμένου κυτταρικού θανάτου που συμβαίνει στους πολυκύτταρους οργανισμούς. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η απόπτωση αποτυγχάνει και ο πολλαπλασιασμός των κυττάρων μπορεί να οδηγήσει σε περιπτώσεις καρκίνου. Έρευνες με αυξανόμενες συγκεντρώσεις βρομελίνης έδειξαν αύξηση του κυτταρικού θανάτου που σχετίζεται με την απόπτωση σε κύτταρα καρκίνου του μαστού.

Σε μια μελέτη που συνέκρινε την επίδραση της βρομελίνης με ένα φάρμακο που χρησιμοποιήθηκε για χημειοθεραπεία (5-fluorouracil), οι ερευνητές μετά από αναλύσεις που έκαναν σε ποντίκια, διαπίστωσαν ότι η αντικαρκινική επίδραση της βρομελίνης ξεπέρασε αυτή του φαρμάκου. Η έρευνα αυτή δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Planta Medica και έδειξε ότι το φάρμακο αντί να βελτιώσει την κατάσταση της ζωής του ασθενούς επιδρώντας σε αυτό που επηρεάζει η ασθένεια, εντόπισε τα διαιρεμένα κύτταρα γρήγορα, χωρίς να χωρίσει τα καρκινικά από  τα άλλα ανοσολογικά και απαραίτητα κύτταρα. Από την άλλη πλευρά, η βρομελίνη, που είναι μια φυσική σύνθετη ουσία, έχει μια ιδιότητα που μόνο οι φυσικές σύνθετες ουσίες έχουν: την επιλεκτική κυτταροτοξικότητα, η οποία σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα χωρίς όμως να επηρεάζει τα άλλα υγιή κύτταρα. Οι συγγραφείς της μελέτης επεσήμαναν ότι:  "Τα αντικαρκινικά αποτελέσματα της βρομελίνης ήταν ανώτερα από εκείνα του  5-FU (5-fluorouracil), και ο δείκτης επιβίωσης ήταν περίπου 263%, σε σχέση με όσα πειραματόζωα δεν υποβλήθηκαν σε αγωγή».

Παρόλο που μιλάμε για ένζυμα και η παρουσία τους στην κυκλοφορία του αίματος φαίνεται τόσο περίπλοκη διαδικασία, η βρομελίνη μας βοηθάει να καταλάβουμε γιατί αυτό το ένζυμο είναι τόσο απαραίτητο για κάποιον που έχει καρκινικά κύτταρα και τις φυσικές λειτουργίες τους, αλλά και για όλους τους ανθρώπους εν γένει. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι η βρομελίνη είναι ένα πρωτεολυτικό ένζυμο που διαχωρίζει τα μεγάλα μόρια της πρωτεϊνης στα αμινοξέα που τα αποτελούν, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να τα απορροφά με ευκολία. Το θέμα των ενζύμων και των τροφών που τα περιέχουν εξακολουθεί να είναι ένα μυστήριο στον κόσμο της επιστημονικής ιατρικής. Ωστόσο, κατάφεραν να αποδείξουν ότι είναι αποτελεσματικά σε διάφορες θεραπείες.

Η χημειοθεραπεία είναι η πιο κοινή μορφή θεραπείας για τον καρκίνο.  Χρησιμοποιείται τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες παρά το γεγονός ότι καταστρέφει το σώμα και εξασθενεί το ανοσοποιητικό σύστημα.  Το γεγονός αυτό ωθεί τους επιστήμονες να αναζητήσουν φυσικές λύσεις καταπολέμησης του καρκίνου, όπως ενώσεις που δρουν με "επιλεκτική κυτταροτοξικότητα" δηλαδή, συρρίκνωση ή θανάτωση των καρκινικών μόνο κυττάρων, αφήνοντας ανέπαφα τα υγιή κύτταρα. Αυτή η ικανότητα βρίσκεται μόνο στη φύση και, μέχρι στιγμής, η επιστήμη δεν μπόρεσε να την αντιγράψει. Η βρομελίνη παρουσιάζει αυτή την ικανότητα. Οι εξαιρετικά υψηλές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της την καθιστούν φυσική θεραπεία επίσης για την αρθρίτιδα και τις διαταραχές του εντέρου.