Η δύναμη του προβιοτικού γαλακτοβάκιλλου

Ο οξεόφιλος γαλακτοβάκιλλος (Lactobacillus acidophilus) είναι ένα φυσικό προβιοτικό βακτήριο που βρίσκεται στο στόμα, τον γαστρεντερικό σωλήνα και τον κόλπο των ανθρώπων αλλά και των ζώων. Είναι ένα στέλεχος που περιέχεται σε πολλά γιαούρτια του εμπορίου και σε προβιοτικά συμπληρώματα.

Σάββατο, 8 Απριλίου 2017

Φαίνεται ότι τα οφέλη για την υγεία είναι πολυάριθμα και πολλά υποσχόμενα, ιδίως στους τομείς της δυσανεξίας στη λακτόζη, της καρδιαγγειακής υγείας, της πέψης και του ανοσοποιητικού.

Ο οξεόφιλος γαλακτοβάκιλλος γνωστός ως L. Αcidophilus, είναι το πιο γνωστό από τα πολλά είδη των φιλικών βακτηρίων που ονομάζονται προβιοτικά.  1 ½ κιλά βακτηρίων βρίσκονται στο παχύ έντερό μας και ο γαλακτοβάκιλλος, μαζί με άλλα προβιοτικά βακτήρια, είναι από τους πιο σημαντικούς «κατοίκους» του πεπτικού και αναπνευστικού μας συστήματος. Εμπεριέχεται σε μια ποικιλία τροφίμων που έχουν υποστεί ζύμωση όπως το γιαούρτι, το κεφίρ, το λάχανο τουρσί, το kimchi, το miso και οι πίκλες. Τα προϊόντα σόγιας, το κριθάρι, τα κρεμμύδια, τα περισσότερα λαχανικά, το μέλι, το σκόρδο, οι μπανάνες και οι ντομάτες είναι επίσης καλές πηγές L. acidophilus.

Τα βακτήρια του οξεόφιλου γαλακτοβάκιλλου απομονώθηκαν για πρώτη φορά το 1890 από τον βραβευμένo με Νόμπελ Llya Metchnikoff. Από τότε πολλές ερευνητικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι ο L. Αcidophilus είναι ζωτικής σημασίας για την ανθρώπινη υγεία. Το itrofi.gr σας παρουσιάζει τα οφέλη του.

Διάρροια

Ένας υγιής πληθυσμός γαλακτοβακίλλων στον εντερικό σωλήνα εκτοπίζει πιθανούς παθογόνους παράγοντες και προωθεί ένα υγιές εντερικό περιβάλλον, συμβάλλοντας στην ανακούφιση από κάποιες μορφές διάρροιας. Αλλάζει επίσης το pH στον εντερικό σωλήνα με αποτέλεσμα να γίνεται πιο όξινο, αναστέλλοντας την βακτηριακή υπερανάπτυξη που μπορεί να προκαλέσει διάρροια.

Πέψη

Ο L. Acidophilus βοηθά την πέψη ορισμένων τροφών, κυρίως των γαλακτοκομικών προϊόντων που περιέχουν λακτόζη και μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση ορισμένων χρόνιων πεπτικών προβλημάτων.  Έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση"Revista Espanola de Enfermedades Digestivas" το 2009 διαπίστωσε ότι τα συμπληρώματα με προβιοτικά, όπως ο L. Acidophilus, βελτιώνουν τα συμπτώματα του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου (ΙΒS), μια πεπτική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από εντερικό πόνο , αέρια και αυξημένη ή μειωμένη μυϊκή δραστηριότητα στον εντερικό σωλήνα. Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι,  λειτουργώντας εν μέρει ως πεπτικό βοήθημα, τα προβιοτικά αυτά μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα συμπτώματα και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ασθενών με διαταραχή IBS.

Χοληστερίνη

H μείωση της χοληστερόλης μπορεί να είναι ένα από τα οφέλη για την υγεία του γαλακτοβάκιλλου σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Experimental Diabetes Research" το 2012. Η καλλιέργεια βακτηριακών κυττάρων μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης με διάφορους τρόπους – καταναλώνοντας την χοληστερόλη στον εντερικό σωλήνα, επικολλώντας την στην επιφάνεια των κυττάρων και ενσωματώνοντάς την στις κυτταρικές μεμβράνες, έτσι ώστε η χοληστερόλη να μην απορροφάται στο αίμα. Οι ερευνητές καταλήγουν επίσης στο συμπέρασμα ο γαλακτοβάκιλλος μπορεί να είναι χρήσιμος για τη μείωση της καρδιαγγειακής και της στεφανιαίας νόσου σε μερικούς ανθρώπους.

Κολπικές Λοιμώξεις

Αποτελεί μια αποτελεσματική θεραπεία για βακτηριακές λοιμώξεις της περιοχής του κόλπου

Αλλεργίες

Μπορεί να βοηθήσει άτομα με αλλεργίες να αντιδρούν λιγότερο έντονα στη γύρη σύμφωνα με μια κλινική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Bioscience, Biotechnology and Biochemistry"

Καρκίνος

Ο L. Acidophilus μπορεί να συμβάλλει στην μείωση του κινδύνου για καρκίνο του παχέος εντέρου, σύμφωνα με την ιστοσελίδα για την φροντίδα της υγείας του Πανεπιστημίου της Utah, αν και οι ισχυρισμοί αυτοί δεν έχουν τεκμηριωθεί επαρκώς από επιστημονικές έρευνες. Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι μειώνει τα επίπεδα των χολικών αλάτων που προωθούν τις καρκινογόνες όπως και τα επίπεδα ορισμένων ενζύμων που επιταχύνουν τη μετατροπή των προ-καρκινογόνων ουσιών στις πλήρως καρκινογόνες μορφές τους.