Στην Ελλάδα το βραβείο καλύτερου burger στον κόσμο

Το απλό αλλά ιδιαίτερα νόστιμο burger της εξαμελούς ελληνικής αποστολής κατέκτησε την πρώτη θέση σε παγκόσμιο διαγωνισμό κρεοπωλών στην Ιρλανδία.

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2018

Οι κριτές στον παγκόσμιο διαγωνισμό κρεοπωλών που διεξήχθη στο Μπέλφαστ της Ιρλανδίας τον περασμένο Μάρτιο, απένειμαν ομόφωνα τον τίτλο του καλύτερου burger στο προϊόν που παρουσίασε η ελληνική ομάδα. Με αρχηγό τον Λεωνίδα Μαθιουλάκη από τα Χανιά ο οποίος πήρε και την πρωτοβουλία σύστασης και συμμετοχής στο διαγωνισμό, η ελληνική αποστολή αποτελέστηκε από τον Ευθύμη Σκαράκη, τον Ιωάννη Καζά, τον Παναγιώτη Μαριόλη, το Νίκο Βρεττό και τη νεαρή Κυπαρισσία Αντωνάρα. Πρέπει να σημειωθεί ότι ήταν και η πρώτη φορά που η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε στο διαγωνισμό αυτό.

Ο Παγκόσμιος Διαγωνισμός Κρεοπωλών (World Butchers’ Challenge – WBC), ξεκίνησε περισσότερο ως ένας συναγωνισμός μεταξύ κρεοπωλών από τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία το 2011 και, σταδιακά, εξελίχθηκε σε θεσμό, με τη συμμετοχή διαφόρων χωρών. Ο διαγωνισμός έγινε στο πλαίσιο της μεγάλης επαγγελματικής έκθεσης τροφίμων και ποτών IFEX που έχει ξεχωριστό τομέα κρέατος, τον Meat@IFEX και θεωρείται ως οι Ολυμπιακοί αγώνες του κρέατος.  Διαγωνίστηκαν ομάδες από δώδεκα χώρες: Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ελλάδα, Νότια Αφρική, ΗΠΑ, Βουλγαρία, Ιταλία και Γερμανία.

Την πρώτη θέση στον διαγωνισμό κατέλαβε η Ιρλανδία  ενώ τη δεύτερη και την τρίτη θέση η ομάδα της Νέας Ζηλανδίας και της Αυστραλίας αντίστοιχα. Επιμέρους βραβεία απονεμήθηκαν για το Καλύτερο Προϊόν από Χοιρινό στην Ιρλανδία, το Καλύτερο Προϊόν από Αρνί στη Γαλλία, το Καλύτερο Προϊόν από Βόειο στη Μ. Βρετανία, το Καλύτερο Προϊόν από Κρέας Πουλερικών στη Νέα Ζηλανδία, το Καλύτερο Λουκάνικο από Βοδινό στην Ιρλανδία, το Καλύτερο Λουκάνικο από Χοιρινό στην Αυστραλία, το Καλύτερο Gourmet Λουκάνικο στην Αυστραλία, ενώ όπως αναφέραμε, η Ελληνική αποστολή κατάφερε να νικήσει χώρες όπως τις ΗΠΑ που έχουν παράδοση στο burger και χάρισε στη πατρίδα μας τον τίτλο του Καλύτερου Burger στον Κόσμο. Χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία, που επίσης είναι φημισμένες για την παραγωγή κρέατος και τα εδέσματά τους, δεν κατάφεραν να πάρουν κάποια διάκριση.

Η ιδέα του διαγωνισμού αυτού είναι να αναπτυχθεί ένα περιβάλλον όπου οι κρεοπώλες προσπαθούν να ανεβάσουν τους τομείς της γενικής επεξεργασίας, της κοπής του κρέατος, της προβολής αλλά και της δημιουργικής χρήσης των διαφόρων κρεάτων ένα επίπεδο πιο πάνω και να ξεπεράσουν την τρέχουσα βιομηχανική πρακτική. Είναι επίσης μια ευκαιρία να δημιουργηθεί μια παγκόσμια κοινότητα όπου καλλιεργούνται δια βίου φιλίες και επιχειρηματικές συνεργασίες, ωφελώντας παράλληλα και το συνολικό εμπόριο με μια ένεση δημιουργικότητας και καινοτομίας.

Ο διαγωνισμός διαρκεί τρεις ώρες και δεκαπέντε λεπτά και οι συμμετέχοντες θα πρέπει να παρουσιάσουν προϊόντα με προστιθέμενη αξία από κομμάτια βοδινού και χοιρινού κρέατος, από ένα ολόκληρο αρνί και πέντε κοτόπουλα. Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν καρυκεύματα, μπαχαρικά, μαρινάδες και γαρνιτούρες για να ολοκληρώσουν τις προτάσεις τους που θα πρέπει να είναι επίσης εύκολες να πωληθούν σε ένα λιανικό περιβάλλον αλλά και να μαγειρευτούν από τον απλό καταναλωτή. Ανεξάρτητοι κριτές βαθμολογούν κάθε ομάδα με βάση την τεχνική και τις δεξιότητες, την εργασία, την καινοτομία των προϊόντων και τη συνολική παρουσίαση. Το ελληνικό burger εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους κριτές, τους οποίους κέρδισε η απλότητα των υλικών όπως τα βότανα από την ελληνική γη και κυρίως την Κρήτη και το γεγονός ότι δεν χρησιμοποίησαν έτοιμα μείγματα ή χημικά πρόσθετα.

Η 26χρονη Κυπαρισσία από το Ασβεστοχώρι Θεσσαλονίκης που ήταν το νεότερο μέλος και η μοναδική γυναίκα της ελληνικής ομάδας δήλωσε για τη συμμετοχή της: «Δεν είναι θέμα φύλου, είναι θέμα … ζήλου». Μεγάλωσε μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση, το κρεοπωλείο και θέλησε να δώσει το δικό της στίγμα, εξαντλώντας όλης της τη δημιουργικότητα εκεί, όπως φαίνεται και από τα προϊόντα στις προθήκες του μαγαζιού. Παρόλο που σπούδασε σχέδιο μόδας και styling και αφού εργάστηκε σε διάφορα περιοδικά, την κέρδισε το food styling, ειδικότερα το κρέατος. Όπως είπε η ίδια προσεγγίζει με έναν πιο επιστημονικό τρόπο τη συγκεκριμένη δουλειά, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην ποιότητα των προϊόντων.

Φωτεινή Πουρνάρα

Πηγή φωτογραφιών: kreopoleio-xenofon.gr

Όροι: 
Κατηγοριες: